Next-genowa wersja „Wiedźmina 3” z datą premiery
store.steampowered.com

Next-genowa wersja „Wiedźmina 3” z datą premiery

  • Dodał: Sebastian Sierociński
  • Data publikacji: 14.11.2022, 22:52

Doczekaliśmy się! CD Projekt Red oficjalnie ogłosił datę premiery next-genowej aktualizacji do Wiedźmina 3. Dziki Gon w odświeżonej i rozbudowanej wersji zadebiutuje dokładnie za miesiąc, bo 14 grudnia.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami polski deweloper zdołał ukończyć projekt aktualizacji jeszcze w tym roku. Przypomnijmy, że okres powstawania next-genowego Dzikiego Gonu nie należał do najspokojniejszych. Pierwotnie tytuł miał trafić na rynek jeszcze w 2021 roku. Premierę ulepszonej edycji przesunięto jednak na drugi kwartał 2022. W kwietniu od pracy nad nową wersją przygód Białego Wilka odsunięto studio Saber Interactive, a postępy miał ocenić wewnętrzny zespół twórców. Przed dwoma miesiącami Redzi ogłosili, że prace przebiegają sprawnie, a finalnego debiutu gry możemy spodziewać się w bieżącym kwartale, co finalnie potwierdziło dzisiejsze ogłoszenie.

Choć update dedykowany jest głównie pod PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, nowej zawartości mogą spodziewać się również użytkownicy komputerów osobistych, gdzie gracze będą mogli cieszyć się opcją ray tracingu w czasie rzeczywistym. Do najważniejszych usprawnień należy również ogólna optymalizacja gry, skrócony czas ekranów ładowania czy wsparcie dla sceny moderskiej. Aktualizacja obejmie również szereg przedmiotów, zbroi i skórek postaci inspirowanych serialowym Wiedźminem od Netflixa.

Za miesiąc aktualizacja trafi w ręce posiadaczy podstawowej kopii gry zupełnie za darmo i na wspomnianych platformach zadebiutuje jako oddzielny produkt - Wiedźmin 3: Dziki Gon - Edycja Kompletna. W późniejszym, wciąż nieznanym terminie całość dostępna będzie również na PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Oficjalną prezentację zawartości zaplanowano na przyszły tydzień.

Sebastian Sierociński

Student Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik kina, literatury, gier komputerowych i muzyki.