„The Store is Closed” - Ikea pozywa dewelopera gry
gamebrott.com

„The Store is Closed” - Ikea pozywa dewelopera gry

  • Dodał: Emilia Wójcik
  • Data publikacji: 31.10.2022, 02:24

The Store is Closed zmaga się z pierwszymi kłopotami jeszcze na długo przed datą wydania. Znana szwedzka marka zagroziła powstającej produkcji pozwem w związku z rzekomym naruszeniem prawa własności przemysłowej. Ikea dostrzegła podobieństwo między miejscem akcji, a rzeczywistym budynkiem sieci sklepów meblowych.

Ten specyficzny survival horror zabiera nas do pozornie bezpiecznego miejsca, w którego odmętach nikt nie spodziewałby się niezidentyfikowanego zagrożenia. Prawda okazuje się być jednak zupełnie inna. Po uwięzieniu gracza w ograniczonej przestrzeni budowli, jego głównymi przeciwnikami stają się pracownicy Styr - bowiem tak nazwano oficjalną wersję sklepu występującego w grze. Zadaniem odbiorcy jest - jak łatwo wywnioskować - walka o przetrwanie, którą toczyć będzie za pomocą budowanych przez siebie fortyfikacji i korzystając ze znalezionych zasobów obiektu.

Pierwsze pismo w sprawie zostało już wysłane. Ikea wypomina twórcy, Jacobowi Shawowi bezprawne użycie znaku towarowego ze względu na skandynawski wydźwięk nazwy miejsca akcji, charakterystyczny ubiór zatrudnionych, a także klasyczne żółto-niebieskie barwy. Serwis Kotaku odnotował następującą wypowiedź prawników handlowego giganta: Twoja gra używa żółto-niebieskich znaków ze skandynawską nazwą na sklepie, niebieskiego budynku o kształcie pudełka, żółtych koszul w paski identycznych w porównaniu z tymi, które nosi personel Ikei, szarej ścieżki na podłodze, mebli wyglądających jak autorskie i oznakowania produktów, które wygląda tak samo, jak to w Ikei. Wszystkie powyższe informacje odgórnie sugerują, iż akcja gry toczy się w tym właśnie sklepie.

Na ten moment z upublicznionych w piśmie informacji wynika, że firma jest otwarta na polubowne rozwiązanie sytuacji. The Store is Closed z zapowiedzią premiery (patrz niżej) na 2024 rok może jeszcze pod wieloma względami zostać dopracowane. Wyjątek stanowią modele mebli, które zostały kupione w ogólnodostępnych sklepach z assetami, więc nie obarcza to Shawa winą.

Tytuł zadebiutuje na rynku w czerwcu 2024 roku i będzie dostępny na PC, PS5 i Xbox Series X/S.

Źródło: kotaku.com

Emilia Wójcik

Studentka Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Moje pasje to: historia starożytna i geneza orientalnych kultur, filozofia i zoologia