"Wiedźmin 4" - deweloperzy z CD Projekt o nowym silniku gry
Wiedźmin 3: Dziki Gon/Imdb.com

"Wiedźmin 4" - deweloperzy z CD Projekt o nowym silniku gry

  • Dodał: Sebastian Sierociński
  • Data publikacji: 07.04.2022, 22:19

Zapowiedź kolejnej odsłony Wiedźmina przyniosła nie tylko zaskoczenie, ale i kontrowersje. Graczy zdziwiło bowiem ogłoszenie nowego silnika, na którym oprze się tytuł. Redzi przerwali milczenie w tej sprawie. 
 
Kilka słów o technicznej stronie Wiedźmina 4 powiedział w oficjalnym materiale Paweł Zawodny. Dyrektor ds. technologii CDP określił Unreal Engine 5 mianem narzędzia o wiele bardziej przystępnego dla twórców gier. Silnik pozwala na szybsze tworzenie realistycznego i szczegółowego środowiska, często stanowiąc jednocześnie mniejsze obciążenie względem sprzętów graczy. Pełne wypowiedzi znajdziecie w materiale poniżej.

Ciekawostkę przytoczył Jason Slama - reżyser nowego Wiedźmina. Wspomina demo technologiczne Unreal Engine 5. Prezentowany w ubiegłym roku materiał zawierał nawiązanie do twórczości CD Projektu, co przykuło uwagę twórców. Przypominamy, że deweloperzy zrezygnowali z pracy nad autorskim silnikiem REDengine, na którym opierał się Dziki Gon.
 
Oficjalna premiera UE5 miała miejsce przed kilkoma dniami. Rewolucyjne narzędzie umożliwi m.in. na implementację modeli o złożonej geometrii w wysokiej rozdzielczości. System Lumen ułatwi kreację dynamicznego oświetlenia w grach z otwartym światem. Tytuły stworzone w Unreal Engine 5 pozwolą na płynną rozgrywkę w jakości 4K. 

Sebastian Sierociński

Student Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik kina, literatury, gier komputerowych i muzyki. Kontakt: sierocinskisebastian00@gmail.com