Duże zyski Steam w 2020 roku
polygon.com

Duże zyski Steam w 2020 roku

  • Data publikacji: 14.01.2021, 19:00

Cyfrowa platforma dystrybucji Steam istnieje już od ponad dekady i właśnie zakończyła fenomenalny dla siebie rok. Firma Valve pobiła wszelkie rekordy, a wczorajszy post Podsumowanie Roku 2020 ujawnia zaskakujące fakty dotyczące gier komputerowych.

 

Valve od 2018 r. publikuje podsumowanie tego, co działo się ze Steam w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Rok 2020 był zupełnie inny dla branży cyfrowej dystrybucji gier ze względu na trwającą pandemię, co stworzyło wyzwania, ale również szanse rozwoju dla deweloperów, wydawców i obsługującej ich infrastruktury. Dzięki raportowi poznaliśmy konkretne dane liczbowe, które dają nam wyobrażenie o tym, jak zmiana przyzwyczajeń graczy i wszechobecny lockdown wpłynęły na sektor gier wideo.

 

Podsumowanie roku Steam pokazuje, że w 2020 r. kupiono o 21,4% więcej gier w porównaniu z rokiem 2019, a łączny czas gry wzrósł o 50,7%. Według raportu, średnio każdego miesiąca platformę odwiedziło 120 milionów aktywnych graczy, przy czym ponad połowa z nich - 62,6 miliona - logowała się do sklepu każdego dnia. Przy tak wielu użytkownikach online Steam zdołał każdego miesiąca przekonać 2,6 miliona klientów do dokonania swoich pierwszych zakupów za pośrednictwem cyfrowej dystrybucji. Wpis ujawnia również, że najwyższa liczba jednocześnie grających osób osiągnęła 24,8 miliona.

 

store.steampowered.com

store.steampowered.com

 

W zeszłym roku Steam zorganizował wiele sezonowych wyprzedaży, a te najważniejsze - lato, jesień i zima - były rekordowe pod względem przychodów generowanych przez deweloperów i wydawców. W porównaniu z zimową wyprzedażą rok wcześniej, w 2020 r. odnotowano 36-procentowy wzrost liczby gier, które przyniosły dochody przekraczające 100 000 dolarów. Wśród platynowych gier Steam, czyli 12 największych tytułów według przychodu brutto, znajdują się pozycje z otwartym światem jak Cyberpunk 2077, Red Dead Redemption 2 czy wydane na PC w 2015 roku GTA V, ale również mniejsze gry odnoszące sukces, m. in.: Fall Guys Among Us.

 

Tak ogromny wzrost popularności przyniósł też firmie wiele wyzwań. Jak Valve samo przyznaje, dzięki połączeniu zimowej wyprzedaży z największą premierą tego roku w postaci Cyberpunk 2077, firma uzyskała nowy rekord ruchu sieciowego pobierania równy 52 Tb/s, co podwoiło poprzedni najwyższy wynik. Warto również zaznaczyć, że całkowita ilość danych dostarczonych użytkownikom przez Steam w 2020 r. osiągnęła zawrotną wartość 25,2 eksabajtów, co w przeliczeniu oznacza 25,2 milionów terabajtów(!).

 

store.steampowered.comstore.steampowered.com


Z wpisu dowiadujemy się również, że: Organy rządowe różnych krajów skontaktowały się z nami oraz innymi dużymi firmami internetowymi, by zobaczyć, w jaki sposób moglibyśmy pomóc zminimalizować wzrost globalnego ruchu sieciowego, z jakim spotkali się dostawcy internetu, ponieważ doszło do sytuacji, w której wpływało to na możliwość pracy z domu i nauczania zdalnego. W odpowiedzi na to wprowadziliśmy kilka zmian, by pomóc zarządzać przepustowością podczas godzin pracy oraz nauki oraz by odroczyć aktualizacje do wieczorów.

Źródło: store.steampowered.com