L'Oréal wprowadza sztuczną inteligencję do personalizacji kosmetyków
Unsplash/Marcos Ramirez

L'Oréal wprowadza sztuczną inteligencję do personalizacji kosmetyków

  • Dodał: Ela Albadri
  • Data publikacji: 04.01.2021, 20:00

Pod auspicjami L'Oréal Technology Incubator powstał domowy system do mieszania składników chemicznych, oparty o element sztucznej inteligencji. Urządzenie nazwane Perso jest rodzajem mieszalnika do wykonywania spersonalizowanych kosmetyków pielęgnacyjnych.

 

Ostateczny produkt posiada 6,5 cala wysokości i sprawny, czteroetapowy proces komponowania kosmetyków dostosowanych do indywidualnych potrzeb użytkownika. W ciągu ostatniej dekady podobne działania podejmowały inne przedsiębiorstwa, koncentrując się na mieszaniu tzw. kolorówki, w tym produktów do makijażu profesjonalnego (np. filmowego). Przykładem takiego sprzętu jest YUCHENGTECH, który pozwala na podgrzewanie i miksowanie wosków, szminek czy lakierów do paznokci.

 

Perso od L'Oréal jest przeznaczony głównie do personalizowania kosmetyków pielęgnacyjnych. W ten sposób klienci w warunkach domowych czy też profesjonaliści w gabinetach mogą tworzyć własne formuły i dobierać składniki produktów końcowych. Premiera urządzenia Perso odbyła się na targach CES 2020 zorganizowanych w Las Vegas. Lider technologicznego inkubatora L'Oréal zaznacza, że priorytetem zaprojektowania mieszalnika stała się odpowiedź na indywidualne preferencje konsumentów i potrzeby ich skóry.

 

Działanie maszyny opiera się o system zmotoryzowanych wkładów, podlegających patentowi firmy. Pierwszym etapem jest osobista analiza stanu skóry (za pośrednictwem aplikacji mobilnej Perso), z zastosowaniem technologii ModiFace. Druga faza obejmuje ocenę czynników środowiska, do czego wykorzystuje się Breezometr i jego dane geolokalizacyjne. System pomaga w oszacowaniu parametrów, takich jak wpływ pogody, temperatury, pyłów, wilgotności i indeksu UV na skórę. W dalszej części urządzenie analizuje sygnalizowane problemy pielęgnacyjne. Pojawia się tu kilka kluczowych elementów: pigmentacja, obecność ciemnych plam, poziom nawilżenia, blask, zmatowienie skóry, widoczność porów i drobnych linii. W ostatnim etapie zachodzi niestandardowe formułowanie wprowadzonych do pojemnika składników i dozowanie kosmetyku.

 

Innowacyjny charakter Perso obejmuje chronologiczny zapis danych w aplikacji mobilnej. Pozwala to na wskazanie użytkownikowi, które substancje są dla niego korzystne i wnoszą zauważalne zmiany. To z kolei umożliwia automatyczne dostosowywanie formulacji w przyszłości. Klient staje się projektantem we współpracy z AI i samym Perso. Producent zobowiązuje się do uwzględnienia opcji automatycznego uzupełniania wkładów, oznaczonych NFC, które są zawsze gotowe do użytku.

 

Skonstruowanie i wprowadzenie na rynek Perso jest związane z powodzeniem produktu Custom DOSE od SkinCeuticals oraz pokrewnych platform do personalizowania systemu koloryzacji włosów czy mieszania kolorowych podkładów do twarzy. W ramach ochrony przeciwstarzeniowej i fotoprotekcji, analogią do Perso jest Skin Track UV od La Roche-Posay (mierzący osobistą ekspozycję na promieniowanie UV). Sprzedaż wyrobu L'Oréal wejdzie do stałej oferty w 2021 roku.

 

Źródło: L'Oréal, Amazon